onsdag 6 juli 2016

Sommar pågår



 Även om man just nu inte kan tro att det är så... pågår nog sommaren för fullt. Det märks bland annat i odlingslådorna även om vi inte ägnar dem nämnvärd omsorg. Det brukar konstigt nog bli bra i alla fall... förutom någon tomatplanta som i misstag har hamnat där och ett och annat och tredje ogräs. Blomfrön som jag själv tog till vara på i fjol och sådde sent omsider på försommaren, gror nu för fullt. Tack för det! 




 Mina Mårbackor är senare med blomningen i år. Där finns ännu ett tjugotal av dem på golvet som är väldigt frodiga, men som inte blommar ännu. De kommer att bli jättefina i augusti kan jag tänka mig. Vimplarna köpte jag förresten i Stockholm vid Leila's General Store. 




 Men som sagt, nu är det bäst att hålla i hatten och klä på sig tröjan under jackan. Sommar pågår för fullt. Njut! 

  

5 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Ja växterna verkar trivas utmärkt även
    om det vissa dagar är både kallt och
    regn. Vi får hoppas det blir en period
    med stabilare väder snart. Jättefina
    vimplar du köpte och så fin Odd Molly kofta
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Fina pallkragar med frodiga växter i. Så fina vimplar, mårbackor o Odd Molly tröja. Sommaren är underbar fastän vädret inte alltid är på topp. Ha en fin fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  3. Same same det vet du .... följer dej såklart här med med ett klick på Insta är betydligt lättare.
    Fina bilder som vanligt :-) Ha en trevlig helg . Kram B

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sommarbilder! Detta är en fantastisk årstid, så det gäller att passa på att njuta :)

    SvaraRadera
  5. I år växer det som aldrig förr! Vädret har väl bidragit plus att det som växer här kanske fått en giva för mycket gödsel. Vi har växlande väder och det är rätt skönt även om jag skulle uppskatta ett par dagar med sol för benens skull, dom bleknar fort nu ser jag!
    Ja, man hittar varandra lite varstans nu och Instagram tycker jag är roligt! Så många fina bilder och när man inte känner för att författa så mycket är det perfekt, fast ibland känner jag mig lite trött på allt tittande på skärmar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.