måndag 6 juli 2015

En innehållsrik helg



 Se vem som har skaffat boende hos oss! Bra att den där ljushållaren som äldsta sonen gjorde i högstadiet kommer till användning. Undrar om alla smånäbbar som ropar efter mat från "balkongen" klarar sig. 




 Det blev två nätter vid havet och därifrån utflykter till Tomatkarnevalen, där vi träffade många vänner och bekanta i toppenväder!




 Ett riktigt sommarkalas med buffé fick jag ta del av hos en kollega. Det var trevligt att träffa några kollegor i denna sagolikt vackra trädgård, en riktigt minnesvärd sommarstund. Önskar att jag hade helst ett av alla de vackra äppelträd som finns där. Körsbärsträd är de enda träd vi har lyckats med här på Lyckoslanten. 




 Nu börjar vi nya veckan med sol och blå himmel. Bäst att passa på och gå ut i trädgården med en bok. Regn är på kommande har jag hört. Hoppas din dag blir bra! 


5 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder ,bra att det blev tomatväder också ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Det där kan man kalla för återanvändning jag menar att ljushållaren
    kan bli ett hem för fåglarna :)
    Vackra bilder!
    Ha en skön vecka!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Men oj lilla pippin! Nu får ni gå sakta förbi boet...och förhoppningsvis finns mycket mygg och annan mat hemma hos er....
    Ha fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera
  4. Nej men det där ser bara för gulligt ut. Där får du följa med hur allt fortsätter för pippifamiljen när de finns så nära till.
    Så vacker törnros bukett du har. Kanske är det bara vi som inte har törnrosor och jag saknar dem. Jag har en riktigt gammal sort av ljusröda buskrosor som doftar gott men så fort det kommer regn så blir de eländiga. Fem före att blomma nu men regnet kommer ju också.

    SvaraRadera
  5. Vi har ett svalpar utanför dörren som bygger bo. Inga ungar än. Ifjol hade dom 4 ungar som titta ut. Urgulligt��

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.