måndag 8 juni 2015

Det beror på hur man ser på saken



  Tro det eller ej, men idag har jag varit ute en stund och njutit av kaffetåren. Solen var framme just då och det var snudd på behagligt. Kollade i bildarkivet och såg hur samma snöbollsbuskar hade blommat för fullt i fjol precis den här dagen. Nu ligger allt det fina framför! Kanske till midsommar... 




 I går ställde vi i ordning vid barndomsvillan. Det blåste friskt och det är tur att bänken min är ordentligt fastskruvad. Jag hade bestämt mig för att sitta där och njuta en stund och så fick det bli. Hoppas på många solnedgångskvällar med spegelblankt vatten. 




 Som jag skrev tidigare har vi haft Loppisrace längs den trettiokilometer långa vägen vi bor vid. Vilket race! I vanliga fall för vi med jämna mellanrum kläder till t.ex. Röda Korset, men nu tyckte vi att vi kunde ställa upp med något när det ordnades just här. Jag plockade ihop kläder jag inte använder, vissa helt nya, och mannen skötte resten (medan jag städade frenetiskt inomhus :o))). Vi hade bestämt att om vi får någon vinst (det mesta såldes för en euro) ska det gå till vårt fadderbarn Margaret eftersom vi inte förde till någon hjälporganisation. Även här beror det på hur man ser på saken. Vi fick in ett halvårs underhåll till henne. Bra!

5 kommentarer:

  1. Vilket bra sätt och ha loppis på, alltid lättare
    om det är flera. Och det var fint av er och skicka
    pengarna till fadderbarnet.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Visst ser allting annorlunda ut i år men vi får njuta av det som finns ännu längre än ifjol..'så bra du fick in lite på racet.Imorgon är det sista dagen på holmen då blir det hemfärd så vi hinner göra oss klara för den tunga resan ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ja det var en mycket god idé för kläder som bara hänger i skåpet gör ju ingen nytta. Så är vi många som kunde göra och dessutom är de säker glada de som får sig ett nästan nytt plagg.

    SvaraRadera
  4. Jag satt också på vår brygga en kväll, bara för att jag väntat så på att få göra det. Vinterjackan var på och huvan uppfälld, men jag fick min stund 😀

    SvaraRadera
  5. Jag trodde att idag var dagen jag skulle sitta ute och hämta ikapp tiden, våren, försommaren, men se det kom dimmoln från havet och la sig som en slöja och skymde solen och gjorde det kallt!
    Vilken bra loppisidé!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.