fredag 12 september 2014

Blomglassar och buketter



Solen skiner här på Lyckoslanten och efter en kreativ dag på jobbet fick jag för mig att leka litet med blomster och våffelstrutar. Jag knipsade några rosor från de buketter jag köpte igår och fixade blomglassar. Jag har sett något liknande någon gång i mina mail från Pinterest.




Man kunde ju hålla på i det oändliga och komponera blomglassar ;o) eller vad man nu kan kalla dylika. Efteråt satte jag rosenknopparna i vattenbad i glasskålar och övriga rosor fick bli vanliga hederliga helgbuketter...




... blandade med rönnbärskvistar...




... eller lupiner, som har fått för sig att blomma igen.




Pelargonglass, mums! Vackert veckoslut!

6 kommentarer:

  1. Allt är nog möjligt i uppfinningarnas värld ,vackert blev det .Såg att sonen ska uppträda med sitt gäng ,min man var i eld och lågor över att ha lyssnat till dom ,men det blir väl som vanligt att sitta hemma ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att man får låta fantasin flöda!
      Ja, vår son figurerade på tidningen idag och spelar som bäst på "Brödfabriken".
      Ska komma ihåg att mannen din gillar! ;o)

      Radera
  2. Det såg jag också att lupinerna börjat blomma igen,
    så fin rosa blå bukett. Och dina glassar är underbara.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Vilka fina glassblommor och andra buketter!

    SvaraRadera
  4. Det var vackra glassar du komponerat ihop! Härligt med solen vi fått njuta av under helgen.

    SvaraRadera
  5. Dom orangafärgade rosorna är helt ljuvliga!
    Har ej tidigare sett glassblommor, men dom är sååå söta!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.