lördag 31 maj 2014

Sista maj och skolavslutning



Det blev sista maj och jag är på väg till skolavslutning. Vi ska bland annat sjunga Idas sommarvisa "Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart" och det passar bra med tanke på vädret. Grönaste grönt är det i varje fall ute och här visar jag bilder på vad man kan göra med ett grönprickigt papper ;o) Vissa år har vi samlat sommarminnen i en låda, andra år i en påse och nu i en burk. Återanvänding. Själv ska jag ta på mig en prickig klänning, inte grön dock. När du läser detta har vi sjungit alla sångerna, delat ut betyg, stipendier, diplom, blommor och sommarlovskram. Sedan blir det studentkalas för min del och så småningom infinner sommarlovskänslan sig.

Ha en skön helg!

9 kommentarer:

  1. Tack ... önskar dig detsamma!
    ... och ett skönt sommarlov :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ditt sommarlov blir varmt o skönt!

    SvaraRadera
  3. Va härligt med riktig sommarlovskänsla ,här ser vi fram mot tre v semester lååååångt fram i mitten av aug . I år har vi inte heller någon student i släkten tyvärr så
    det blir till att vänta på kusinerna och Prinsarnas skolavslutningar .
    Ha det så bra . Kram B

    SvaraRadera
  4. Vilken känsla av sommarlov. Får ingen riktig sommarkänsla här i Wales dock, ingen sol men 18 grader.

    SvaraRadera
  5. ÅH...längtar...sommarlov om två veckor här...och därefter en veckas arbete och först då får jag sommarlov. Kul det där med lite "sommar på burk". Jag brukar ha en burk där alla eleverna får skriva några fina sommarminnen på en lapp, sedan när vintern är tung läser vi dessa härliga minnen.

    SvaraRadera
  6. Sommarlov - så härligt det låter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Ha ett skönt sommarlov och en trevlig söndag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig ide´ med att samla minnen på burk!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.