fredag 1 november 2013

November



Tänk att det åter blev dags att byta blad på väggkalendern och där har vi november som är så grå enligt ramsan med musik från Beethovens nionde symfoni :o) Åtminstone var det väldigt grått idag när vi hade promenadrast.




I går på oktobers sista dag var jag i stan och sökte upp ett ställe där jag flera gånger har sett någon stå och fotografera. I år blev inte löven så fina och så många som de brukar just där. Men nog var oktober färggrant och nog hoppas vi att december blir mindre grått. November, nu får du visa dig från din bästa sida!




Den här bilden tog jag av en tidning som kom i postlådan och som finns här. Gillar bilden mycket och jag tänker att den får illustrera mitt november och hur jag hoppas att det blir. Just nu har livet fyllts av så mycket annat, som i kväll när vi ska få åka på Music & Dinner med våra vänner. 
Ha en fin allhelgonahelg!

10 kommentarer:

  1. Äsch, vi missar varann med en dag då, jag ska till Strampen imorgon. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Härliga foton! Det är mycket höst i alla bilderna...
    Ha ett fint veckoslut!

    SvaraRadera
  3. Ja visst fylls livet även med annat, ibland t.o.m. väl mycket men så skall det väl vara.
    Verkar som du fick en intressant tidning i din postlåda och vi har ju pysslandet framför oss när julen är på kommande. Ha en trevlig kväll med vännerna.

    SvaraRadera
  4. Jag tänker alltid att nu ska det pysslas men så går tiden så fort och så.....ja, du vet, då har jag inte samlat ihop mig tillräckligt för att det ska bli nåt, men jag försöker, för det är så roligt.
    Vilka vackra bilder!
    Vi har ju haft en fantastisk höst här och hur november än blir så måste jag vara nöjd. Dessutom tycker jag ju bäst om hösten av årstiderna. Bara det inte är dimma varje dag, då blir det tungt!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska bilder du bjuder på i din blogg. Och hur fort har inte 2013 gått? Det är ju snart slut! Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nog är november grå alltid men här har. I haft en väldigt fin oktober så det är synd att klaga. Vi hoppas på en vit december som lyser upp tillvaron lite.
    Ha en fin söndag fröken:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så härliga nyanser i bilderna! Verkligen en fin höst vi haft i år och dessutom en lång sommar! Nu får vi se fram emot en riktigt vit och krispig vinter, med sisådär tio grader som kallast, tack ;)

    Jag gillar också mycket den där ljusbrickan. Trevligt att den fanns på en affär som ju inte har dom högsta prislapparna. Tristare att den affären inte finns häromkring...

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Såna blommor lagade en sommarjobbare på museet många av och jag tror att de ännu står framme i receptionen. De är så fina!
    Jag tycker så mycket om det dimmiga och dova som vi ofta har i november.

    SvaraRadera
  9. Hej! Ja nu börjar en lite gråare tid, men vi får tända många ljus inne och hoppas det kommer snö snart som lyser upp:) Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga foton! Och någon har glömt sina skor i lönnen ; )

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.