torsdag 14 februari 2013

Gör någon glad


 Så är den hjärtliga dagen här när vi är speciellt duktiga på att visa vänskap och göra någon glad. Jag gillar nog Vändagen med alla dessa hjärtpyssel och tankarna runtomkring som fokuserar på det som ger positiv energi. Min egen "Valentin" har födelsedag och det gör ju inte dagen sämre även om åren går - bakelsernas utseende tycks i varje fall bestå år från år ;o)


Jag är glad över att få vara frisk (från alla konstigheter som går) den här dagen när jag bland annat tillsammans med klassen ska bjuda alla de andra på vänskapssamling.

Gör någon glad, försök och gör det nu idag.
Det finns så många enkla sätt att pröva på.
Och om du gör det ska du se att du får glädje av att ge,
som kommer av att du gör någon människa glad.

~Leif Lundberg

Fotograferat med mobilen av ett kort.

Tillsammans med gummorna av Inge Löök, som jag har skrivit om flera gånger tidigare och bl.a här, får jag önska Dig en riktigt fin Vändag och Alla hjärtans dag!

13 kommentarer:

  1. Önskar ER en underbar dag!
    ♥Kramar!

    SvaraRadera
  2. Grattis till mannen ,jag har två sådana bakelser i kylskåpet på jobbet som väntar på dom till kaffet idag en liten surprise ,nu måste jag göra mig klar för resan ,ha det bra ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. grattis till gubben och ni ska ha en riktigt fin vändag!!!
    ~M~

    SvaraRadera
  4. Grattis till maken, det var en fin dag
    och fylla år på. Mycket läcker bakelse.
    Alla hjärtans kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. En alldeled underbar vändag önskar jag dig!

    Kram sabina

    SvaraRadera
  6. Oj min valentin hat också födelsedag :). Trevli vändag !

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder
    Visst försöker man göra andra och sig själv glada en sådan här dag
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en skön Alla <3 dag kväll! Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Hoppas ni haft en fin vändag du och din Valentin !
    Ha det bra!
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Hoppas du haft en bra dag bloggvännen! Kram!

    SvaraRadera
  11. Så trevligt med två orsaker att fira denna dag. Bakelsen såg verkligen yummie ut! Trevlig vändag till dig!

    SvaraRadera
  12. Härligt med dubbelfirande. Så mycket trevligt ni gör på Vändagen. Jag gillar den vinklingen.

    Trevlig vändag till dig.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Ja vändagen är redan förbi och jag hann knappt tänka det. Ett infall gjorde att det blev voffelkalas här hos oss som kanske hade passat bättre redan på tisdag då det var fastlagsdag. Tror inte jag gjort vofflor på flera år så det var mums och lär bli fler gånger.
    Önskar dig allt gott även efter vändagen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.