fredag 2 november 2012

De många ljusens helg

 

Det blev helg och kvällen före Alla helgons dag. Jag skrämde visst bort en och annan när jag skrev att jag inte är mycket för Halloween. Det betyder inte att jag är någon häxan Surtant även om jag inte dekorerar huset med spöken och spindlar. Jag tycker visst att det är kul för barnen, men jag gillar inte att man drar likhetstecken mellan Halloween som firades i onsdags och Alla helgons dag, som firas i morgon.


 Den här senaste veckan har verkligen varit vännernas vecka. Vi har bland andra haft våra vänner från Sverige på besök och i kväll åker jag på teater med damerna, som var hit i lördags. Vi brukar ha våra teaterutflykter med jämna mellanrum. I kväll ska vi se Idlaflickorna.


 Må väl denna "många ljusens" helg!


9 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om dina åsikter kring Halloween och Alla Helgons dag. Eftersom färgerna inte gillas av mig så är det lätt avstå :)
    Ha en kul kväll med dina vänner.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så vackra foton, nu känner jag riktigt en Alla Helgons frid och ro, som skall råda denna helg (inget Halloween för mig heller). Hoppas teatern var bra. Berätta gärna vad du tyckte om pjäsen, jag är rätt intresserad att gå och se. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med dig angående Halloween. Jag tycker det är helt onödigt att importera allt skräp hit till oss. Dessutom stör det mig att folk inte vet när och varför Halloween egentligen firas. Hälsningar från surkärringen i Smedsby

    SvaraRadera
  4. Så fint du pyntat i turkost till helgen,
    blev inget halloweenande här heller. Idag
    äter vi kalkon, vet att det är lite tidigt
    men det är vår allhelgonatradition.
    Ha en lugn fin allhelgona
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder, ger sinnesro. Vad mysigt med vän vecka, alltid roligt att umgås med nära och kära. Ha det fortsatt gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Även jag håller med angående Halloween.
    En fin tradition är att åka till begravningsplatsen och se alla de ljusen som brinner.
    Hoppas du får en fin kväll med vännerna.

    SvaraRadera
  7. Håller med föregående talare. Inte för att jag begriper varför vi ska fira Halloween. Vi har väl våra egna traditioner? Och som sagt, hur många vet VARFÖR det firas Halloween, och vilken dag??? Där jag bor tycker jag dom firar vilken dag som helst, även om det verkar vara lite på tillbakagång och det gillar jag bäst. Jag tycker vi ska ta tillvara på våra egna helgdagar istället och en av de finaste är väl Alla Helgons Dag? Alla dessa ljus på gravarna gör att jag kan stå och bara titta. Tyvärr var vi iväg alldeles för tidigt i år så det hann inte bli mörkt.
    Vad fina dina ljusstakar är. Hoppas du har en bra söndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Stämningsfulla och vackra bilder Ann-Lis. Sådan känsla.

    Jag hoppas att du har haft en riktig trevlig helg med teaterbesök i glada vänners lag.♥

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Den översta bilden var verkligen super söt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.