måndag 8 oktober 2012

Skrivböcker


 Här blev det måndagskväll och i lampljussken! Jag försöker att inte glömma bort bloggen även om tiden är knapp - jag blir ju så glad över att någon orkar ta sig en tur förbi och lämna en hälsning! Den senaste tiden har gått åt till att än en gång rensa kläder och flytta om hyllor, Elfa-system och skåp och nu är de nya skåpdörrarna  på plats. Det känns mer än bra att få ge kläder vidare till någon som har mera nytta av dem!


 Återanvändning kan det väl också kallas när man utnyttjar tapetrester till annat. Resterna av min förra originella tapet i arbetsrummet använde jag till tavlor, denna i sovrummet använde jag att klä in skrivböcker med.


 Jag älskar skrivböcker och tyvärr har det där med åren övergått till "Notebook" i datorform för min egen del. I skolan jobbar jag med författare och "på tapeten" just nu är Lena Anderson. Hon skriver så fint om sina skrivböcker under skolåren.


 Speciellt intressant är det att läsa om hur hennes lärare rimmade om landskap och länder och var petig med skrivstilen. ;o)


 Jag äger många böcker av Lena Anderson och jag kan säga att jag är barnsligt förtjust i dem. "Handen upp" den som inte gillar någon barnbok!


 Jag kommer på mig själv att jag köper häften och tänker att jag ska använda dem eller ge bort dem. Nu har jag tack och lov inga problem när det gäller att hitta mottagare i min vardag.


 "Du lär inte för skolan - du lär för livet" känns som ett bekant uttryck.


Jag fick ett brev förra veckan från Bea! Med Pion Vallmofrön! Tack!

Tänk vad jag skulle vara glad
om jag fick bo på Pionens blad.
Då kunde jag sitta alldeles nära
och titta och lukta på allt det skära.
~Lena Anderson

19 kommentarer:

  1. Jag fick också ett likadant vackert brev från Bea .Din tapet är bara sååå vacker borde kanske köpa en rulle att ta fram och titta på ibland .Ja nog minns man vilket trubbel det var att lära sig utantill och inte förstod man varför jag behövde räkna med pi ,bra att kunna när det är fråga om runda dukar och spetsar eller band ,Kram Nette

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg i kvällsmörkret!
    Ingen hand upp här inte ...
    Njut av dina vackra böcker :O)

    SvaraRadera
  3. Det ser så vilsamt och fint ut trots att du har fullt upp. Böckerna är ju för fina, men det är klart, tapeten är ju underbar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Du är en pärla, skriver vackert med innehåll och känsla, formar med dina händer små söta ting med kärlek, har smak för det vackra i livet och bjuder alltid dina bloggvänner på små söta idéer. Tusen tack!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. vilken vacker tapet. får mig lusten att tapetsera om här hemma. kanske bara en vägg ens.
    ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Tapeten i sovrummet ert är bara så otroligt fin.. Skoj att kunna använda tapetresterna till något nyttigt ! Ja tiden bara rusar iväg...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiskt fina skrivböcker det blir
    Skissboken med Lena Andersson harjag ,älskar den boken
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint du hittar på av sånt som andra kanske slänger på tippen utan att tänka efter! Jaa, hos oss gillar vi barnböcker-mycket! Synd bara att tiden om kvällarna är så knapp, så det blir inte läst så ofta tyvärr...

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  9. Bra att få ordning i skåpen.... för det behövs verkligen rensning nu och då. Och bra att andra får nytta av kläderna som man inte behöver mera.

    Jätte fina skrivböcker. Tapeten är super fin.
    Ha de gött!

    SvaraRadera
  10. Underbara skrivböcker! Jag gillar också Lena Anderssons bilder och texter. Majas alfabet är en stor favorit.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Din blogg är bara den vackraste av alla, varje inlägg så fint!

    Ha en fin vecka!

    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  12. Så fint inlägg Ann-Lis och jag slutar aldrig att imponeras över din kreativitet och ditt stora, stora hjärta. Du ger så otroligt mycket och får lika mycket tillbaka. För det är ju så det är, att vänlighet och leenden studsar tillbaka.

    Stinas sommar läste jag och döttrarna ofta, ofta då de var små. Tänk vad mycket bra barnlitteratur som finns.

    Kram på dig vännen♥

    SvaraRadera
  13. En av mina svagheter är just skrivböcker, anteckningsblock och kalendrar... Använder dom ett tag och glömmer sen bort... Men då det finns så många vackra - och tanken på allt vackert man kunde fylla dom med :)

    SvaraRadera
  14. Så fina skrivböcker du gjort. Ja Lena Andersons böcker är helt fantastiska!

    SvaraRadera
  15. Jag blir så imponerad av din kreativitet. Jag har tyvärr också nästan helt gått över till att skriva på datorn. Det är synd om mig den dagen datorn kraschar för gott...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Jag har älskat din blog sen maj 2010. Jag var då mycket deprimerad. Din blog hjälpte mig, att finna livsglädjen igen :0)!

    I dagens blog också. - Jag köpte Lena Andersons bok 2010! Den inspirerar mig i denna dag, att måla och skriva.

    SvaraRadera
  17. Du gör även mig glad med din estetiskt vackra och litterära
    blog :) brorsfrun

    SvaraRadera
  18. Jag tycker som många andra här att din blogg är otroligt vacker! Och så vackra skrivböcker du gjort...
    Man blir både glad och lugn då man läser dina inlägg : )

    Galen i böcker som jag är så finns här några böcker av Lena Anderson, böcker jag läst för barnen och själv gillat.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  19. Så fina anteckningsböcker du gjort! JA det var några år sedan man skrev dagbok och gjorde andra små anteckningar. Det är synd att datorn tagit över så många funktioner.
    Ja här gillas barnböcker också. Lena Anderson är en av favoriterna.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.