tisdag 17 juli 2012

Dina färger var blå


 Ja, det var då inga små bilder jag hade lyckats få in i förra inlägget ;o) Det finns så många fina bilder från slottsrundan och dagen på Ekerö, men idag visar jag normalstora "hemma hos"-bilder från övernattningsstället på Östermalm. Våra medresenärer har vänner där, som upplät hemmet åt oss när de själva var på resa. Så generöst!


Man kan inte ta miste på vilken färg hemmets dam gillar. Väggarna (visar bara en del här) är fyllda av vacker konst som hennes mans syster har målat.


Man får verkligen lov att säga att vi kände oss som hemma! Tack M & P!


Jag har nog aldrig sett något hem där det finns så mycket finsk design... Marimekko, Iittala, Arabia, Aalto, Artek... givetvis en hel del i nyanser av blått.


Slutligen "blåa" bilder på huvudpersonen för resan ;o) och äldre tvillingsonen och hans flickvän som råkade befinna sig i Stockholm samtidigt och som vi träffade på Gamla stan.

Och minnet av dig då är det minnet som består, dina färger var blå...

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert och smakfullt! Där hade ni det säkert gott och fick njuta av de blåa penseldragen som format alla vackra tavlorna.
    Trevlig fortsättning på sommaren! /Bea

    SvaraRadera
  2. Tänk att det finns någon annan som jag som har ögon känsliga för blått ,vackert .Där jag är nu finns det ju blått vatten o himmel så jag får nog mina ögon nöjda ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ååå, så fint hem ni nattat i ... och tavlorna !!!
    Den med änglarna/barnen gillade jag särskilt ;O)
    Ha en fin fortsättning i vackra staden :O)

    SvaraRadera
  4. Fint boende med himmelsk konst! Den med änglarna påminner om någon jag sett tidigare.
    Huvudpersonen liknar mer och mer på sin far tycker jag ;0)
    Trevligt möte ni hade i Gamla stan!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.