fredag 22 juni 2012

Midsommarafton


Så blev det midsommarafton och solljuset strömmar in! Lupin och syren, snöbollsbuskar och pion blommar och dikeskanterna är fulla av minst sju olika blomster att ha under kudden för den som önskar så. Jag svepte in stolar och bord med ett tyg som jag har haft flera år i skåpet. Det är kanske en munter syn, men nu hade jag planerat att göra så även om det gick åt sju meter tyg. ;o)

 

När det gäller traskrona och midsommarfirande vill jag hänvisa till detta inlägg.

 

Den här midsommaren är de två äldre sönerna med sällskap hemma. Vi ska bänka oss med frukost framför Nyhetsmorgon där filmande sonens senaste musikvideoproduktion presenteras. Trevligt som så på midsommarafton.


 What is one to say about June, the time of perfect young summer,
the fulfillment of the promise of the earlier months,
and with as yet no sign to remind one
that its fresh young beauty will ever fade.
- Gertrude Jekyll



7 kommentarer:

  1. att bara ta det lugnt och njuta av sommaren och vara med familjen..
    önskar dig en riktigt skön midsommar!

    SvaraRadera
  2. Lyckost som har så mycket blommande omkring dig!
    I sommar/höst måste jag nog ta tag i att skaffa mig en massa nya buskar och plantor. Vet redan vilka jag vill ha :) Hos oss har inte lupinerna slagit ut i blomning ännu.

    Vilken kul musikvideo! Roligt att få se.

    En riktigt skön midsommarhelg till er!

    SvaraRadera
  3. Ja, den där sommarhiten går varm på radion nu, vad roligt att få veta att det är din son som ligger bakom videon! Vi körde förbi Lyckoslanten på vägen hem från bloggträffen på Cornelia. Ingela tvärnitade så vi nästan tänkte bli påkörda bakifrån ;-) Så där är det när bloggare är ute i farten :-) Vi hann i alla fall beundra er vackra trädgård en liten stund. Det ser så otroligt fint ut med alla blommor!

    SvaraRadera
  4. Härlig sommarkänsla i bilderna. Tänk att vi fick sånt fint midsommarväder. Njut av dagarna med de dina!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att din traskrona är sååå fin,
    och vilken duktig son du har. Nu blev den sången på hjärnan hos mej..

    Ha en fin midsommarhelg
    Monica

    SvaraRadera
  6. Så midsomrigt och fint du har gjort det! Det blir så fint när du grejar. Hoppas midsommar varit riktigt bra hittills.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.