torsdag 3 maj 2012

Mårbacka Dronning Ingrid


Nu är ordningen återställd när jag har fyllt på pelargonsamlingen med Dronning Ingrid. Det är härligt att få ha halvdussinet blommande Mårbackor under tiden som de andra kravlar sig upp. Jag läste någonstans att man inte ska klippa ner Mårbacka. Men jag lyckades ju bra i fjol. Hur gör du?


Så blev det torsdag igen och tiden går ju väldigt fort om du frågar mig! Sommarlov om en månad! Vi får jobba vidare och göra det allra bästa av de dagar som är kvar.


- Posted using BlogPress from my iPad (som inte var medgörlig idag och jag fick redigera via Blogger)

6 kommentarer:

  1. Den blomstegen var jättefin, vilken skillnad
    det blir med många samlade som du har mot
    och ha en pelargon här och där. Dom ljusrosa
    är så vackra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jättevackert med ditt blomställ att ha pelargonerna på. Mårbackorna vågar jag inte säga något säkert men överlag skulle jag nog klippa pelargoner för allt vad man klipper blir ju mera buskiga. Då kanske jag har väl lätt för mig att sätta saxen på ett och annat men vet ej om jag någongång ångrat det.
    Jag för min del tror du gör klokt att klippa dem. Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Jag har nog klippt ner min Mårbacka ,gjorde det ifjol också o den blommade men senare än vanligt ,vackert med så många ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Vad fint det är med mårbacka, jag har min första i år ,ska bli fler
    Man ska alltså inte klippa ned dem ,bra att veta
    Sommarlov om en månad ,oj vad det går fort jag hinner inte med
    Ha en skön dag

    SvaraRadera
  5. Vackert med pelargontrappstegen!
    Jag har ingen vinterförvaringsmöjlighet för mina pelargoner så här blir det nya när våren kommer.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Finfina Mårbackor! :) Jag klipper faktiskt inte ner mina och de är hur fina som helst. Då kanske jag är helt rätt på det då? ;)

    Ja, tänk vad fort tiden går just nu. Snart sommarlov. Det är mycket som ska hinnas med innan dess men en sak i taget så ska det nog gå bra.

    Och med det vackra vädret vi har haft den senaste veckan så har vi dessutom fått en liten föraning om allt det härliga som väntar runt hörnet. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.