fredag 27 april 2012

Gomorron helgen!


Hoppas att det blir vackert väder i helgen! Denna fredag morgon bjuder på den gråmulna varianten. Trevlig uppmuntran har jag fått inomhus bl.a. i form av vackra buketter och blommande krukväxter.


Jag satt ju ute och njöt av solen härom dagen och det där straffade sig nästan direkt. Nu får jag kurera efter bästa förmåga med varmt vatten, honung och ingefära...


... och nya, varma tofflor på fötterna. Jag delade friskt med mig av de senast sydda, så i går kväll blev det till att börja fylla på förrådet igen. Dagen bjuder på en hel del program innan helgledigheten tar vid, men jag säger ändå "Gomorron helgen" och ser fram emot att få litet tid för att tassa runt på en bloggrunda litet senare!

16 kommentarer:

  1. härliga blommor o tofflor ,trevlig helg ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Lis för kommetaren att jag kan använda min padda med kanonen, vet du så långt hade jag inte ens tänkt... Tänkte att jag kn ta den med till stugan... Ja nog är det konstigt att man inte lär sej , en snuva skall det nog vara på våren... Men som tur har du härliga tossor som värmer dina fötter !
    Ha ett skönt veckoslut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du måste skaffa en "Apple VGA Adapter" (~30€) för att kunna visa på kanonen! Jätte enkelt! :o)

      Radera
  3. Underbara buketter! Så fina bilder.
    Tofflorna är jättesöta! Menar du att du sytt dem själv?

    Trevlig helg önskar
    Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönster finns i Tildas hus och annars kan du söka under etiketten "Tilda" här i bloggen.

      Radera
  4. Så underbart söta tofflor! Tack för tipset att det fanns i Tildas hus. Älskar oxå dom supermysiga djuren som finns där. Nu bär det av till fjälls o fiska men när jag kommer tillbaka då blir det tofflor o djur. Kram från en Umeåbo.

    SvaraRadera
  5. Har varit hemme hela veckan för att kurera mig..och jag har INTE tid med det!!
    Hoppas du mår bättre efter kuren!
    Jättefina toofflor du har sytt och vad gulligt av dig att dela med dig utav dem!!

    ha en riktigt härlig lååånghelg!! Kram sanne

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg tunika i förra inlägget, och så
    fina tofflor. Men jag vet ju att du syr dom
    mest fantastiska tofflor. Väldigt vacker kopp
    har du också.
    Krya på dig och trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hoppas att dina vackra tofflor gör att du mår bättre!! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Låter som en dunderkur... hoppas den gjorde susen! Här vankas långledigt så jag hoppas på vackert väder hela helgen för jobbet utomhus kräver sin kvinna ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Oooooo, det var gosiga tofflor det. Känns säkert extra mysigt att få tassa runt i såna.
    Lovas bara vackert nu på väderleken så vi håller tummarna.

    SvaraRadera
  10. Härliga somriga tofflor! Jag kör med traditionella "Aino" på sommartorpet eftersom vi har så kalla golv - jag känner mig som min farmor när jag har dem på...

    Ha en finfin helg och hoppas att vi får solsken!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  11. Vilka jättefina tofflor, förstår att du trivs i dem! Ha en fortsatt skön helg! Kram från Maria

    SvaraRadera
  12. Tofflorna är jättesöta!Själv borde jag också fylla på lagret;O)

    SvaraRadera
  13. Mycket rosa i dom senaste inläggen - aj lajk! :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  14. Ja nu är det en härlig vårdag här i Närke. Hoppas att du mår bättre nu. Har du fyllt år eftersom du fick en vacker blombukett?

    Sköt om dig och var varm om fossingarna.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.