måndag 2 april 2012

Äggstra


April kom med snö och kallt, men vad gör väl det när denna andra dag bjuder på sol och ett påskpaket från Leila. Det lät dröja på sig det där. Nu har jag dessbättre alla textilier som gick att få med British Rose. Om du undrar vad det där "äggstra" jag har i soppan är, så är det mitt senaste experiment.


Det här är faktiskt mitt andra försök. Det tycks vara knepigt att få äggen lagom hårdkokta. Om du vill veta hur du kan få äggen hjärtformade kan de se här!


Jag har inte alls tid med dylika experiment, men eftersom jag är född nyfiken och vill lära mig något nytt varje dag, ger jag inte upp på första.


I paketet kom också frön och oj så många frön jag har nu som väntar på sådd!


Påskgodis är bara skådebröd för min del. Kanske det blir åtgång till helgen då vi väntar fullt hus. Då ska vi passa på att fira äldsta sonen som tog ut sina pedagogiemagister- och klasslärarpapper för en tid sedan. Men det ska hinnas med mycket "äggstra" innan dess!


12 kommentarer:

  1. Maken kom med "recept" på hur man gör hjärtformade ägg för ett tag sen men jag testade aldrig. Roligt att se ditt lyckade experiment :)
    Grattis till sonens papper!

    SvaraRadera
  2. Läckert....jag kör samma grej å vill lära mig nåt nytt varje dag.
    bara att titta in till dej så är det grejat. tack för dagens tips.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Ja vi är litet inne på samma linje idag ;) roligt med son som går i mammas fotspår :)

    SvaraRadera
  4. Soppan ser god ut och ägget har du lyckats bra
    med. Och så jättefint påskägg, du har alltid så
    smakfulla och fina färger.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ljuva ljusa bilder!
    Hihihi, vilket kul ägg!! Förresten så har vi inte ätit spenatsoppa på länge fast det är så gott... men en del rätter har liksom fallit bort från vår meny med tanke på lillebror.

    SvaraRadera
  6. Det var mycket äggstra här nu ,kul .Kram Nette

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt ägg! Och soppan ser god ut.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. roligt att du testade och vilket lyckat resultat du fick!
    stort grattis till sonens examen. den är nog värd att firas lite äggstra!
    kram

    SvaraRadera
  9. Köp en äggkokare från Claes Olsson så får du riktigt passligt kokade ägg ! :) Skulle inte klara mig utan ;)

    SvaraRadera
  10. Vilket fint experiment och visst blev det "äggstra" trevligt med hjärtformat ägg, men det tar säkert sin tid att "krama" ägget till den söta formen :)
    Ha en fortsatt fin vecka /bea

    SvaraRadera
  11. Mycket fint att titta på hos dig! Den svarta symaskinen var så fräck!
    Ha en skön Påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så fint ägget blev. Kanske jag borde testa till mitt främmande också.
    Grattis till sonen!!! Blir säkert bråda påskdagar.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.