lördag 18 februari 2012

Helgfin

Nu blev jag helgfin med hårnålar prydda av knappar! Jag har stött på detta pyssel litet varstans i pysselbloggar, bl.a. här och idag har jag fixat en rad till mig själv och andra.
Under åren har jag samlat på mig en hel del knappar som fyller diverse burkar...
 Jag brukar uppmuntra mina elever att använda knappar i matematiken (förutom i textilslöjden), men vissa hamnade senaste vecka i deras hår...
Du kan ju heja om du råkar se någon dam i sina bästa år som har knappar i håret!

14 kommentarer:

  1. Knappar är vackra och användbara till mycket.
    Helgfin i håret blev du i dubbel bemärkelse ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin idé och så häftiga dom är,
    passar ju utmärkt för både liten som stor.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Du flitiga:)

    Trevlig kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Då får vi hoppas att det inte blir en knapp kommentar(fniss) kul idé ,hos mig finns det ju tusentals knappar ,men inget hår att sätta dom i ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina ide´n! Använder såna spännen varje dag, så då får dom ju gärna va fina också.
    Catarina

    SvaraRadera
  6. Vilken bra idè! Jättefina spännen och vad roligt att kunna variera sig lite efter kläder och humör:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Helt ljuvliga hårspännen ! Knycker idén genast !
    Ha de bra !
    h. Carina

    SvaraRadera
  8. Så söta hårnålar! Och så mycket annat fint här hos dig!!! Det var ett tag sedan jag hade tid att kika runt hos alla som jag vill, så jag vill bara lämna ett litet avtryck och säga att du har en så mysig blogg med så många fina tips och härlig inspiration.
    Ha det gott!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  9. Det här var nytt pysseltips för mig, har aldrig sett
    såna knapp-hårnålar förut. Jättefina och bra pysseltips.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Jag stötte också på "knappnålarna" igår på en blogg och blev sugen. Så söta!

    SvaraRadera
  11. Nejmen en sån fiffig idé. Jag använder inte själv hårspännen men barnbarnsflickorna behöver alltid hårspännen. Ska försöka mig på att tillverka några.
    Ha det så gott.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  12. Sååå söta hårspännen!!
    Ska nog genast fixa några till dottern...blir nog några rosa!

    SvaraRadera
  13. These turned out SO well! I love your idea to layer two pretty buttons.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.