torsdag 23 februari 2012

Gör boken personlig!

Det är nu några veckor sedan vi firade vår nationalskald Runeberg (5 februari). Jag hör till den generationen som läste Fänrik Ståls sägner eftersom vi hade en lärare som tycktes gilla Sven Dufva m.fl. Nåja, i går sökte jag en lagom tjock bok att stämpla framsnitt och fot på och då fanns "Johan Ludvig Runeberg i urval" närmast till hands. Jag testade med min "Carpe Diem - Fånga dagen"-stämpel och det blir säkert fler pimpningar med olika stämplar och färger.
Idén till detta fick jag av ovanstående bild som kom i min mail från Martha Stewart för någon dag sedan. Jag skulle inte alls ha något emot att få en sådan personlig bok. Till och med Runeberg blev betydligt mer intressant att läsa i går kväll. Eller kanske beror det på att jag inte dög till mycket annat eftersom en ovälkommen förkylning hälsar på. Den ska vi schasa bort! Nu gör vi något bra av dagen!

13 kommentarer:

  1. God morgon! Vilken bra ide' med stämplarna, böckerna blev verkligen jättefina! Hoppas förkylningen försvinner fort, krya på dig och ha en fin dag! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  2. Det där var ju en bra idé! Så vackra böckerna är med stämplar!

    Krya på dig och trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Det var en ny och trevlig idé! Jag har en likadan stämpel (Carpe diem) så nu är det bara att hitta böcker att stämpla :)
    Ha en riktigt fin dag!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Hej ! Usch ingen förkylning nu då sportlovet ditt är i antågande.. Innan sportlovet var det verkligen man fall på jobbet...
    Hoppas du kryar på dej snabbt!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev, det är jättefint med boktravar
    framme som dekoration.
    Krya på dig och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Är uppvuxen med Runeberg. Min pappa lärde sig läsa genom Fänrik Ståls sägner så visst fick jag min dos jag med.

    Vilket fint stilleben med böcker.

    Hoppas att du lyckas mota förkylningen!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Rolig idé! Hoppas du kryar på dig fortare än fort!

    SvaraRadera
  8. Ååå, va fint! Nu blev jag inspirerad. Tack för den :)

    Och tack söta du för komplimangen...

    SvaraRadera
  9. Fiffiga ideèr ,ingen förkylning nu försök skräm iväg den ,kram Nette

    SvaraRadera
  10. Det var ett smarth tips! Mota förkylningen... ingen rolig sak denna flunssa som har härjat hos oss ;O(

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Vilken fin idé! Schasa bort förkylningen din, jag försöker göra samma sak här, hoppas det lyckas. Ha en skön helg och sportlov!

    SvaraRadera
  12. Hej Ann-Lis!
    En "fånga dagen"-stämpel låter som en mycket bra sak som vi alla skulle behöva ha.
    Det går fortfarande väldigt upp och ned för mig. Imorgon skulle Helena fyllt 54 år så då blir det lite jobbigt igen.
    Jag önskar dig en fin helg!
    Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  13. Vilken jättefin ide detta med stämplade böcker. Det ska jag lägga på minnet när jag ska ge någon en bok.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.