fredag 15 juli 2011

Där björkarna susa

Det är alltså i Björkarnas stad som jag befinner mig. Det är så otroligt värdefullt att få semestra i staden där vi har bott i många år, men det är bra synd att det ska vara så dyrt för oss Österbottningar att ta oss hit. Nu var det meningen att jag skulle visa en ring som jag fick idag, men björken och älven är ju också vackra.;o)
Som någon kanske märkte av en kommentar i förra inlägget, blev det lägligt med ett besök hos Creative Lounge... Ett mycket trevligt besök! :o)
Där hittade jag den tunika som jag länge har önskat - nu på rea 
och dessutom fick jag en ring så vacker av Evelina på CL!
 Tunikan eller klänningen heter Breeze Dress från ChillNorway.
Det tar aldrig slut med vackra ting i den här staden. Mias Lustgård är som jag alltid har tyckt en riktig skattkista. Det borde vara enligt lag förbjudet att släppa in mig på dylika ställen! En annan pärla måste jag få berätta om en annan gång. Tro nu inte att jag är här enbart för shopping. Nej vi har promenerat, suttit på torget och ätit glass och studerat folk, suttit på uteserveringar och njutit av levande musik vid stranden. Ingen stress! På tal om gott är hotellet Clarion Collection Uman det perfekta. De bjuder på mat mest hela tiden.
Här blir det idag utflykter till vackra nostalgiställen i Umeå med omnejd.
Ha en skön fredag! ♥

15 kommentarer:

  1. så massor fint de verkar ha i den butiken, där skulle man allt slippa lös..hihii
    ha en trevlig dag.
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Lis!
    Vad kul att ni är i Umeå och förlustar er. Det ser jättefint ut.
    Vi ska också dit nästa vecka och hälsa på vänner som vi har kvar sedan vi bodde där 1978-1982.
    När bodde du där förresten?
    Nåväl, tack för tipsen vad det gäller butiker. Vi kan alltid titta in även om maken inte är lika intresserad av just shopping.
    Må så gott och ha en fortsatt fin Umeå-vistelse!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Livsfarliga butiker ser jag! Ibland har man tur och hittar det man vill ha på rean.
    Läste du till lärare i Umeå?
    Så vackert du har det på dina uteplatser där hemma.

    Ha en fin helg var du än befinner dig.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Vau vilka affärer du hittar... Trevlig semester till er !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Men vad märkligt att vi bodde i Umeå samma tid:))
    Maken gick på lärarhögskolan och jag på HTB där de utbildade bl a hushållslärare.
    Vi trivdes bra där uppe men jag tyckte vintrarna var lite för långa och ändå gillar jag skidåkning.
    Ha det gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Jag var till Umeå på ett möte i juni och tänkte att här skulle man kunna bo. Annars har jag inte varit dit sen tax free slutade. Skulle gärna åka dit på semester, kombinerat med en tur ner till Höga Kusten.

    Va snyggt det blev med actionen på kanotbilderna! Mannen har en likadan på svärföräldrarnas sommarstuga, men än i år har det inte blivit nån tur.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Äsch, va jag blev störd på syftningsfelet i min kommentar... Han har förståss en likadan kanot ;)

    SvaraRadera
  8. Oj jag minns Umeå från studietiden i Vasa...;) men då var det helt andra butiker som gällde! ha en skön fortsättning på semestern!

    SvaraRadera
  9. Vilka sköna ställen du hittat!
    Ha en fortsatt fin resa. Kicki/Livet på Vestergård

    SvaraRadera
  10. Så fina inspirerande bilder1 Massa vackra saker som man vill ha;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Lyckliga du, det ser fantastiskt fint ut där! Till sådana butiker borde jag också ha portförbud;)

    Njut av vistelsen i björkarnas stad!

    SvaraRadera
  12. Det var längesen man besökte den staden, lite synd faktiskt, det är en vacker stad.
    Så fint du illustrerar gåvan och staden :)
    Hoppas du får fina dagar och mycket gott att njuta av!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  13. Umeå är ju verkligen en jättefin stad! Var mycket där uppe ett tag när min mamma vårades på sjukhuset där. Tack och lov länge sen nu, men staden besöker jag gärna igen :)

    Breeze Dressen från CN är ju så fin, har också spanat på den länge nu, hihi :)
    Och vad snällt att du fick en ring, superfin!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar blogg du har <3

    Lyllos som besökt min favoritbutik irl, jag älskar CL & har fått möjlighet att träffa söta Evelina flera gånger men inte i hennes fina butik. Jag måste nog semestra i Ume någon gång ;) lite kontigt bars när man bor i Norge & kommer från STHLM, blir ofta att man reser till hemtrakterna.

    Ett big time lyllosarna som fick tag i en ChillN Breeze, den blev utsåld för fort i min storlek :( jag som är värsta CN freaken :D

    Tack för titten i fin fina bloggen, lägger genast in den i mina bokmärken

    //Sessan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.