fredag 3 juni 2011

Sommarvimplar

Så kom jag på att jag har en blogg... Det har varit aningen intensivt och jag har prioriterat elever och vänner (trevliga besök) framom det mesta (som en bröllopsdag). Tänk att avslutningsdagen står vid dörren och när den väl öppnas springer de kära små liven ut i sommaren! Om du undrar över sommarvimpeln där på bild, är det en av de tjugotvå jag klippte ut från en gardin och eleverna har skrivit sina namn på dem. Mycket enkelt och sytt med sick-sack.
I morgon när allt är klart åker vi iväg och ska fira min systerson som blir student. Det ser jag mycket fram emot!

9 kommentarer:

  1. Man blir ju så glad att se så färggranna vimplar... Ja nu lättar det...
    Idag har vi firat på skolan... En kollega går i pension... Kändes vemodigt...
    Och i morgon är själva avslutningen. Vi har oxå studentfester som vi skall gå på. Alltid lika trevligt!
    Ha en fin avslutningsdag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt fin skolavslutning imorgon!

    SvaraRadera
  3. Ha en fin avslutningsdag! Lite vemodigt är det att säga hej då inför sommarlovet, men samtidigt behövligt med lite ledigt för alla :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du har en trevlig avslutning i morgon! Själv är jag också lärare (på yrkeshögskolan) och har redan börjat semestern - visst är det skönt att äntligen ha lite ledigt!

    Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  5. Åh, sommarlov... Om man skulle bli lärare ;)
    Vi ska också på studentkalas, till min kusin. Det ska bli roligt.

    Skön helg!
    Nina/Liljascorner

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig variant av vimpel..

    HA EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DEN SOLIGA HELGEN!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  7. Fina vimplar, vajar säkert bra i denna blåsiga dag.
    Vemodigt känns det verkligen i dag...sista avslutningen för oss i lågstadieskolan.
    Men det är med bara trevliga minnen jag lämnar lågstadietiden för våra barn.
    Ha en riktigt trevlig dag!! Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  8. Fina vimplar som säkert vajar ordentligt med vinden... Sommarlov, så underbart! Njut nu av långa, sköna och lata sommardagar!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Önskar även dig ett riktigt trevligt sommarlov.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.