måndag 21 mars 2011

Vårdagjämning

Vårdagjämningen till ära skulle jag gärna förse bloggen med vackra utebilder på flyttfåglar, växter och insekter i naturen! I stället får andra vårtecken komma med på bild, som mina senaste hjärtblomster från ChillNorway.
Dessa är Clifton blouse och Malibu long sleeve om det mot förmodan skulle intressera någon.
Förutom skoljobb fylls bordet med allehanda papperspyssel.
Vi "följer med våren" av bästa förmåga och en dag som denna när dag och natt är lika långa över hela jorden kan man inte annat än glädjas över att få gå mot ljusare tider ännu tre månader framöver!

18 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Blommorna gör ju susen och så ser jag att du har en väldigt fin pelargonteater i ditt uterum, det är så frodigt och vackert.
    Tänk, du har varit på föredrag med Anna Ö, vilken lycka!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Du har visst vikt fredsduvor ! Kan behövas i dessa oroliga tider !
    Ja nu ska väl dagarna bli längre, hoppas på sol så känns dom åtminstone ljusare..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Så söta fjärilsbilder! Ja, längtan efter våren blir större för varje dag nu... Intressant att läsa om fenologi.

    SvaraRadera
  4. Snart hörs vingeslag ute i naturen också ;O) Vackra plagg!

    Kram på dig!

    Gugi

    SvaraRadera
  5. Vackra kläder, blir perfekt i vår och sommar! Pysselverkstade ser också intressant ut, gillade fjärilarna :), hoppas vi får se sådana live så småningom!
    Skön vecka till dig!

    SvaraRadera
  6. Ljuset o slasket har kommit o då är det vår ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Du visar finfina blommor i bloggen idag. Fast pelargonerna går nog inte för hackor de heller :) Jag blev riktigt full i skratt när jag öppnade din blogg, för du kan inte gissa vad jag tänkte visa idag?

    Härligt med pyssel också. Jag är såå pysselsugen nu men tyvärr vill tiden bara inte räcka till nu.

    Njut av dina nya Chillisar!! Kram

    SvaraRadera
  8. Här var det pyssel på gång, undrar vad det månne bli av så vackra papper! Snygga tunikor!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Mitt första vårtecken får bli den ensamma svan som flög över vår gård redan för en vecka sen.
    Fina tunikor från ChillNorway som säkert passar dig superfint.

    SvaraRadera
  10. Villka fina tunikor det är kul med kläder.
    Spännande pyssel vad månde det bliva?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Så jättefina blusar, du har så bra smak. Är säker på att du har en ljuvligt fin garderob.
    Ha en fin vårvecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Jättefina tunikor,du hittar så mycket fint till din garderob
    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  13. Din smak på kläder tilltalar mig.
    Så mycket du pysslar med! Det blir säkert något fint.
    Jo nu är det närmare och närmare till våren. Man kan se från dag till dag att snön försvinner. I dag har det blåst rätt mycket och det tar på snötäcket.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Hittade dig hos en annas bloggare från Finland som är med på min utlottning. Var ju bara så nyfiken när en blogg heter lyckoslanten och kommer ihåg tidningen som man fick i skolan, är oxå lärare till yrket men har slutat min lärargärning :) och driver nu två inredningsbutiker på ostkusten i Sverige, en härlig blogg du har, hälsar gärna på igen, kram VIOLA

    SvaraRadera
  15. Söta tunikor och fjärilsbilder!
    Vårdagjämningsdagen bjöd verkligen på den första riktiga snösmältningen och den första flyttfågeln - Koltrasten :)
    Ha en fin vårdag! /Bea

    SvaraRadera
  16. förra veckan såg jag vårens första fluga. den är dock inte lika välkommen som de vingprydda gäster du visar på dina ark.
    tunikorna är fina!
    kram

    SvaraRadera
  17. Hej Ann-Lis! Länge sen sist, men nu försöker jag ta mig i kragen och återvända till blogglivet. En hel massa fina inlägg har jag missat ser jag. Nyligen fick jag också feedback av en bekant att hon hade hittat dig via min blogg och kännt igen dig som sin gamla studiekamrat! :)
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  18. Ser ut som du har en hel del trevligt på gång och dessutom snygga kläder du "hittat".Bäst att köpa när man hittar nåt man gillar för när man absolut måste finna något till något visst tillfälle då brukar beslutsångesten göra sig påmind. Ha en bra dag.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.