söndag 26 december 2010

Julens fröjder

Det har varit en underbar jul hittills. Mina föräldrar var här på julafton och juldagen är ju den bästa av alla dagar - en riktig familjemysdag med film och sällskapsspel och förstås god mat, ja alla dessa julens fröjder!
I oktober hade jag några rosa inlägg och då skrev jag en "önskelista" här. Det är tur att mannen läser min blogg och min önskan blev uppfylld tack vare Sköna Clara och Silja Line. ;o)
Hon (i mitten på bilden) som myser i Odd Mollys Pocket dress (dark rose), börjar allt mer likna mormors 90 åriga kusin i Vancouver.
Bloggen ger omgivningen fina gåvotips. Sönerna gav sin mor ett separat blixtaggregat (precis vad jag behövde) och vännerna hade tydligen sett en och annan ros på porslin här i bloggen. :o)
Mot kvällen blir det släktmiddag här, femton personer minst runt borden. Dessa julens fröjder! Önskar dig en skön fortsättning!
 Amaryllisfoto från Solid frog

20 kommentarer:

  1. God fortsättning på julfirandet!
    Du har säkert varit snäll som fått så många sköna ting och helgen verkar ha varit angenäm på alla sätt!
    Igår hade vi fullt hus hela dagen, god mat, lekande glada barn, vad mer kan man begära!?
    Ha en trevlig släktmiddag!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar rosa tunika du fått, och jättefina koppar. Ser att du haft en härlig jul med dina släktingar.
    God fortsättning på julen
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på julen!
    Fin dress julgubben gett dej! Du ser nog så ungdomlig ut.....
    Julekraamar!
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Ha en fin fortsättning på julen! God mat i vänners lag är det allra bästa med julen och att bara myyyysa!!!


    Kramar Gugi

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att bara få vara. Fina presenter som du har fått...förstår att du har varit riktigt snäll under året.
    Hos oss är det lite annorlunda i jul för magsjukan härjar i familjen men alla är inte sjuka ...samtidigt...
    Ha en trivsam middag i kväll.
    Julkram
    annika

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på julhelgen själv!
    Alla är säkert glada och nöjda över sina paket ;)
    Att få se barnens strålande ögon ... stora som små!

    Ha en fin kväll i glada vänners lag!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning till dig också! Du måste ha varit väldigt snäll när tomten kom ihåg dig med så många fina presenter. Vi har varit sjuka i veckan så jag skulle redan tidigare kommentera att dina elever är priviligerade som har en lärare som lär dem göra så fina saker som t ex Tildadockor. Hoppas de förstår att uppskatta det.

    Vi har samma smak i kläder tror jag :) En fråga om den nya rosa drömmen. Tycker du den är lika i storlek som Wigwam dressen? Eller större/mindre? Speciellt bystmåttet intresserar mig (jag ammar ju ännu så jag är större än normalt just över bysten).

    Hoppas ni har det trevligt runt det stora middagsbordet! Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, du har verkligen varit snäll i år. Du är så fin i den rosa klänningen från Odd Molly. Ja, om du börjar likna din 90-åriga släkting kan jag i alla fall säga att hon måste vara riktigt snygg. Låter som om du haft en underbar jul. Hoppas att släkten kommer fram trots snökaos!

    Julkramar till dig!

    Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Rosigt åt en ros väldigt passande ,god fortsättning,Nette

    SvaraRadera
  10. Grattis till fina julklappar och
    God fortsättning på julen :)

    SvaraRadera
  11. Att mottagaren gillar tomtens paket det är också mycket trevligt för givaren. Trevlig fortsättning.

    SvaraRadera
  12. Tittar in och önskar dig en God fortsättning...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Vilka underbart fina klappar du fått! Själv fick jag en ny telefon vilket jag verkligen behövde ;) ! Låter mysigt med släktmiddag, hoppas ni hade en fin kväll! God fortsättning!

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med julklappar. Jag tror att man blir aldrig för stor för det.
    Härligt med släktmiddag.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  15. Vilken tur att de dina läser dig blogg så att du fick så fina julklappar.
    Visst är det härligt med en massa mys och släktmiddagar. Det tar dock på krafterna så idag måste jag och maken vila upp oss lite.
    Må så gott och ha en fin sista vecka på det här året!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  16. Hej vännen vilken härlig och mysig jul ni haft! Visst är det underbart att umgås med nära och kära! Må så gott i fortsättningen stor kram från Maria

    SvaraRadera
  17. Ja det bästa med julen är att man får ha de sina runt sig.Lite för mycket bara av den goda maten vill det bli :)

    SvaraRadera
  18. God fortsättning på jullovet!
    Du har verkligen alltid så vackra inlägg med härligt mixat innehåll :)

    kram, A-C

    SvaraRadera
  19. Du skall ha en riktigt god fortsättning på julfirandet. Har inte hunnit kika in till dig förrän nu. TACK.. för den fina julfesten. Julen infinner sig då vi får vara med på skoljulfesten. Och nu var det sista året för vår "lillkille". Jag har varit på julfesten ända sedan syrrans barn gick i skolan... få se om jag kan hålla mig borta nästa jul.
    Vilken härlig Amaryllis du har.
    Hoppas ni har haft en riktigt skoön och fridfull jul! Kram Maj-Gun.

    SvaraRadera
  20. I så fall ser den 90 åriga kusinen väldigt, väääldigt ung och fräsch ut, du ser ut som en liten blomma i din fina tunika!
    Så mysigt det lyser från fönstren i ert hus, det ser verkligen inbjudande ut.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.