lördag 19 juni 2010

En hyllning

I går kväll när vi lämnade Stockholm var det väldigt trögt i trafiken mot city och det var tur att vi reserverade mycket tid för färden från vännerna till båten. Vi kom hem i dag, i lagom tid för att ta del av det vackra bröllopet. Jag hann göra det litet festligt och svenskt med blommor från Ikea i Barkarby, glas från Orrefors, snäll hjärterdricka och Cloetta choklad innan ceremonin. Så vackert!  Amor Vincit Omnia!
Men! Victoria hade ju nästan en likadan klänning som min "prinsessklänning" - den jag bar vid millenieskiftet. Jag köpte den på H&M (Hennes collection). I samma veva kan jag visa bilder från besöket i Villa Villekulla i Kneippbyn på Gotland.
Mannen och jag blev tvungna att köpa åkband för att jag skulle få gå in i Pippis hus. Vi var även uppe på Pippis spökvind och där blev det "hålla handen"! ;o) Så många timmar av ens liv som har ägnats åt Astrid Lindgren! Ja du ser vilken hyllning till det svenska en dag som denna! Fortsätt njut!

12 kommentarer:

  1. Roligt att du dukat upp så svenskt, ni är ju så nära grannar till Stockholm. Köpte sån choklad till min mamma, hoppas den var god. Det var tur att ni tog er fram på gatorna, på lördag var det nog svårt. Och det var kul och få titta in i Pippis hus, bra att du inte missade det. Sen hade du en väldigt vacker klänning, precis samma modell som prinsessan.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ja det blev ganska länge man satt framför tv:n i går !
    Bröllopsyran har väl lugnat ner sig nu innan vi ska iväg ditåt.
    Pippis hus ser verkligen intressant ut :) Vi får se vad det blir för utflyktsmål.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vacker tanke med hyllning till brudparet. Tror att vi var många som bänkade oss i TV-soffan för att följa sagan om prinsessan och prinsen - så vackert!
    Villa Villekulla är säkert värd ett besök när man väl på plats och så ljuvliga små attiraljer det fanns där inne :)
    Hoppas din resa gett mycket för både upplevelser och avkoppling.
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. För mig blev det också en hel del sittande vid tv igår. Men vädret var ju inte det bästa heller så det passade bra. Tänk om det hade varit sånt väder i Stockholm också, då hade det varit kaos.
    Villa Villekulla besökte vi också då vi var till Gotland.

    SvaraRadera
  5. Hallå!

    ja det var verkligen ett svenskt inlägg du gjorde idag1 ;)..
    Bröllopet var så underbart igår..tittade nästan hela dagen!..

    Jag har också varit i pippihuset..på den vuxna halvan av mitt liv..och inte med barnen utan bara för min skull!! Love Astrid!!

    Ha en härlig söndagskväll!!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  6. Känner man sig som pippi i hennes hus?Hälsn Nette

    SvaraRadera
  7. Visst har det varit helt otroligt att vara svensk en helg som denna. Jag har suttit som klistrad vi TV:n mest hela tiden.
    Min dotter hade också den klänningen du visar när hon var konferencier på skolan i åttonde klass. Den är jättefin och var verkligen prisvärd minns jag.
    Må så gott i veckan!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Hej söta du!!

    Tack för dina fina komplimanger!! =)

    Underbara bilder du visar!! Har varit i Kneipbyn när jag var liten...men då fanns det ingen inredning där inne..bara målade väggar. Inte heller ett staket runt!! Måste nog åka dit igen en vacker dag!! Ser ljuvligt busigt ut utifrån!!

    Önskar dig en ljuvlig midsommar!!! kramar Malin

    SvaraRadera
  9. Vilket fint inlägg! Så mycket kärlek som finns i luften runt om brudparet. Underbart.
    Men du ...vilken vacker klänning du har.
    Jag har tittat lite i dag på repriser från bröllopet eftersom vi kom hem sent, sent i natt eller tidigt i morse. Ja det är tur att en helt vanlig kille kan bli prins i Sverige härligt med demokrati!
    Jag är mycket för allas lika värde men tyvärr gäller inte det överallt.

    I kväll har vi varit på en underbar konsert till minne av Ted Gärdestad. Hans bror Kenneth medverkade och berättade om deras musikkarriär. Härligt.
    kram annika

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem! Åhhh, Kan det bli mer svenskt...Visst var dom vackra brudparet! Och vilken vacker klänning du har också....Synd du inte var bjuden...Fniss! Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Ungarna är gröna av avundsjuka ;O) Men kanske vi nångång också hamnar där! Och vilken mysig lördag ni hade med skumpa och praliner och allt...
    Ha en skön midsommarvecka!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen vilket vackert inlägg, det är mycket kärlek i Sverige just nu! Din klänning är också sååå fin! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.