lördag 8 maj 2010

Omtanke om Mor

Nu har jag yngsta sonen hemma. Han tentade näringslära i går och lilla mor får sig en föreläsning om flavonoider, antioxidanter och olika fetter. Mera frön borde jag ha i skåpet... ;o)
Annars är jag ganska "rätt" när det gäller matförråd, men det här med motion... Får mig en liten bakläxa. Fadern har skött sig bättre.
Det är inte praktiskt genomförbart att hylla min mor i morgon och därför fick mina föräldrar ett besök idag. Man kände sig väldigt välkommen!
Önskar er som firar Morsdag i morgon en njutbar dag 
och alla er andra en lika njutbar helg!

13 kommentarer:

  1. Vill du ha ett bra recept på musli? ...så får du imponera på sonen att du visst har frön i skåpet!:D
    Vilken underbar färg på rosen.
    Önskar en riktigt fin morsdag!:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!

    Vilken användbar utbildning din son har och så rätt i tiden!..spännande när han gör analys på er!

    Jasså, det är morsdag i finland i morgon?..
    Här får vi vänta några veckor till!!

    Ha en härlig helg!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Vad mycket fint jag missat hos Dig!!! Har tittat igenom dina sista inlägg;o) Böckerna skulle jag gärna vilja ha!!

    Ha en trevlig kväll!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken intressant utbildning din son går....Frön ska vara riktigt bra har jag hört också. Du bjuder på Underbara bilder som man blir glad av! Hoppas att du får en trevlig o mysig Mors Dag imorgon...Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Din son kunde allt få hålla en föreläsning för mig när det gäller kosten... Men denna vecka har jag faktiskt hållit mig undan gotter och bakverk :) Fast imorgon får jag lov och göra några undantag förstås.

    Ljuvliga rosor, fin färg!
    Ha en riktigt trevlig morsdag imorrn!

    SvaraRadera
  6. Men oj är det mors dag imorgon....trodde det var senare eller är det olika här och i finland? Vackra bärbilder, jag blev hungrig:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!

    Grattis imån då,själv får jag vänta någon vecka till.
    :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  8. Hej vännen och vilka härliga bilder! Ni i Finland firar mors dag några veckor före oss! Ha det så gott kram Mara

    SvaraRadera
  9. Grattis på Mors dag vännen! Hoppas att du får en fin dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. här diskuterar vi det vi stoppar i oss dagligen... ingen gillar lchf-dieten jag brukar köra med (just nu har jag "paus"), i synnerhet inte grabbarna som båda nu slutat äta kött. faktiskt så har jag bara lagat vegetariskt sedan vi kom hem från london, och jag måste nog erkänna att det är mycket smak på mat som inte är bara kött, fläsk och smör ;)
    ha en riktigt trevlig mors dag i sällskap av din härliga familj. här blev det förresten också rosa bubbel imorse :)
    kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bärbilder, ni har det säkert varmt hos er. ;) Ordspråket är så talande, man borde hinna stanna upp och ta vara på alla små stunder, göra ett besök hos nån som kanske känner sig ensam.
    Ha en skön morsdag.
    Marianne

    SvaraRadera
  12. Har sett att ni firar mors dag denna helgen, här är det 30/5. Bra med en son som har koll på vad man ska äta. Goda bär tror jag han godkänner.
    Ha en fin morsdag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Man får lov att dela upp det där morsdagsfirandet lite när det är många mödrar att fira.
    Ser gott ut med hallon och björnbär.
    Hoppas att du hade en riktigt fin morsdag!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.