måndag 15 mars 2010

Pyssel och konsert

Idag är jag så otroligt full av pysseliver och timmarna räcker inte till märker jag! :o) Men pysslet springer ju inte bort och är inte direkt livsnödvändigt heller för den delen,  även om jag har planer på att ge bort det mesta. Tildas sommaridéer räcker till och blir över. Här har jag gjort häften och fröpåsar.
Min frissa har förärat mig med frön och man behöver ju inte så många av varje och därför ska jag fördela de olika sorterna i många fröpåsar. En idé är att plantera frön med eleverna i porslinsmuggar som jag vill bli av med. ;o)
I går blev det middag med sönerna i restaurangen där stearinet svämmar över...
Sedan blev det konsert med musik av äldsta sonen och med hans band och en ungdomsorkester. Det var mycket speciellt och otroligt spännande. De här två bilderna tog hans fotograferande bror.
Det var en liten måndagshälsning från mig, som antagligen har rätt mycket på tapeten med jobb och möten och träff med någon son framöver... men eftersom ni är så trevliga kan man knappt hålla sig borta någon längre stund! Ha en trevlig början på veckan!

20 kommentarer:

  1. Hej på dig, visst är det kul när man har tid att pyssla. Jätteroligt att vara på konstert särkilt när ens barn är med. JAg har varit på en del när dottern var aktiv med sin tvärflöjt. Hon var med i en flöjtensamble och i en orkester. Så roligt med musik.
    Ha en bra vecka!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Huvudet fullt av idéer och alldeles för lite tid, så välbekant.
    Söta fröpåsar och lite småpyssel är det säkert med dom.
    Att få njuta av sönernas framgångar i musik branschen måtte vara en höjdpunkt för föräldrar.
    Men...där stearinet flödar över, var finns den platsen?
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mej att konserten var speciell, och säkert riktigt superbra :O) Kunde gott ha sett den själv!
    Och ooo så ljuvliga fröpåsar. Köpte en hel packe själv i lördags, men ingen påse var sådär fin :O)
    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen

    så trevligt att gå på konsert och äldsta sonen:)
    Förstår att d var spännande:)
    Ha d gott
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att vara full av pysselideér, om man bara hade tiden...
    Förstår att konserten var speciell!

    SvaraRadera
  6. Underbart att få komma på barnens konserter små som stora. Han verkar opulär.
    Härligt med alla idéer som du har och fiffigt att kunna byta ut lite porslinsmuggar, för då kommer ju de gamla till nytta
    Kram annika;)

    SvaraRadera
  7. Man blir riktigt på gott humör av dina inlägg må jag säga! Du verkar vara en livsnjutare som dessutom har förmåga att sprida glädje åt andra! Skön tisdag!

    SvaraRadera
  8. Den restaurangen gillar jag också!
    Säkert en speciell upplevelse med sonen på konserten! Dom är superbra!

    Fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  9. Jo men visst är väl pyssel livsnödvöndigt:). Kul med sonens konsert!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Så fint med fröpåsarna! Precis såna gulliga grejer som jag gillar så mycket!

    Tycker du är söt i din blommiga klänning! Kram!

    Ps. Duktiga dina söner är. Kul!

    SvaraRadera
  11. Oj så mycket du har på gång hela tiden och har möjlighet att resa och fara :)
    Själv har jag tre kvällar framför mig nu då jag ska ut på middag, jätteskoj!
    Extra kul att det är sönerna som står i fokus för dig! Du får verkligen vara stolt!

    Ha en fin dag i snöyran - vad nu den ska vara bra för??

    SvaraRadera
  12. Så härlig dag ni haft och spännande att få gå på sonens fina konsert! Ditt pyssel ser så inbjudande ut att få slå sig ner till! Fin restaurang med god mat! Jag skall nu göra ett likadant besök på "ditt hotell" som du skrev om här tidigare.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Visst är det underbart med alla ideèr?
    Snygga fröpåsar måste jag säga.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  14. Va mycket du hinner med! Blir lite avundsjuk av andras iver, när jag själv drabbats av vårtrötthet. :)
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  15. Konserten var säkert super BRA!

    Frissan har verkligen mycket frön och växter. Fina
    fröpåsar du gjort. Själv är det mest ett springande till loppis den här veckan. Men det är kul också.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  16. du är som en kulspruta när det kommer till pysselidéer och inte minst när det gäller att förverkliga dem!
    konserterna tycks ju ha varit en succé, så du får vara stolt som mamma :) kram

    SvaraRadera
  17. Svar:
    Kan inte fatta att du jämför mig med just Karolina! Hennes var en av de första bloggarna jag följde och säkert har jag blivit inspirerad, men en sån skrivare som henne blir jag då absolut aldrig!!
    Hon är i en klass för sig :)
    Men jag tackar så mycket!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  18. Åh, vad härligt när man är så pysselinspirerad som du verkar vara!! Och ja, timmarna räcker inte till...
    Vad kul att gå på konsert där sonen är med och uppträder! Spännande!
    Hästen du visar i tidigare inlägg är ju bara sååå söt!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  19. Så trevligt att ha varit på konsert där din duktiga son är med....Lycka till med ditt pysslande! Vårkramar Therese

    SvaraRadera
  20. Ja ... jag skall just börja ... skapa ... är det tänkt! Var på Panduro igår och ... nu är det bara att köra på!
    :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.