söndag 21 februari 2010

Weekend i stan

Nu har vi kommit hem efter vår weekend i stan. Så enkelt och så härligt! Tack kära svågern och svägerskan för en härlig musikalupplevelse! My Fair Lady var otroligt bra! I början tänkte jag - nej, vad är detta för språk... Ett språk (finska) som jag har studerat i nästan hela mitt liv och dessutom undervisar i. Men det är klart - Eliza Doolittle och hennes gäng pratade slang i början. Ju tydligare snacket blev tack vare professor Higgins' insatser kunde även jag hänga med i svängarna. ;o) Backstage fick jag också skaka hand med överste Pickering (Erik Kiviniemi). Mera språkbad med åtminstone tre teateruppsättningar blir det för mig under våren.
 
Hotellet var det bästa vi har övernattat på. Man är inte så bortskämd med att det ska finnas bastu och bubbelpool på rummet. Inredningen var rätt mörk, men charmig!
 
Gör som stora flickorna brukar - vill visa att jag invigde Sabinas smycken. 
I hotellet finns två trevliga restaurangutrymmen. Vi åt en väldigt god middag i går kväll och en otrolig frukost i morse. Behöver jag säga att jag rekommenderar det här hotellet? Jag har ju gjort massor med gratisreklam här! :o)
Förrätt: sammetsmjuk kantarellsoppa.
Avslutar med en bild på toalettstolen. ;o) Den kunde jag ha tagit med mig! Nåja, efter utcheckning fixade vi mat och detaljer i yngsta sonens tillfälliga boende. Jättesöt lägenhet! Han skulle komma med ett tåg från huvudstaden, men p.g.a oväder blev detta tåg många timmar försenat och vi kunde inte vänta på honom. Vi får göra en resa till mot sängdags, då han förväntas komma. Han ska infinna sig på praktik i morgon bitti. Ha en trevlig kväll och bra början på veckan du, som har orkat läsa så här långt!

14 kommentarer:

  1. For et nydelig hotell, det hadde ikke gjort meg noe å tilbringe en helg der nei.
    Ha en koselig søndag videre :)

    SvaraRadera
  2. Efter ett sånt här inlägg börjar man allt längta lite tills den dagen vi (mannen och jag) kan börja komma och gå som vi behagar... Men den tiden kommer nog, snabbare än vi anar, kan jag gissa ;)
    Förstår verkligen att du rekommenderar stället!

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Aningen vackrare hotellrum än det vi övernattade i förra helgen ;O)

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig helg. Hotell låter ju så störthärligt. Hann ni basta något? Roligt att vara backstage också. Det är alltid kul att klä upp sig och göra sig fin, du ser så fin ut i spegeln med fint smycke också.
    Just nu är jag barnbarn vakt så jag jagar en iten 15 mån kille som röjer runt i våra skåp.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Wow så lyxigt, men samtidigt mysigt! Kan förstå att ni trivdes där.
    Om jag inte misstar mig så har sängarna levererats från mitt jobb ;).
    En sån skön helg ni har haft med god mat, musikal och mysig övernattning, det var annat än att städa skåp det hihi.

    SvaraRadera
  6. Farligt härlig bakelse, och soppan såg inte dum ut den heller. Mysigt att komma iväg sådär. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig upplevelse, lyx! Så stilig du är på bilden och vackra smycken på en vacker kvinna!!!
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Vilken fin weekend ni varit ut på. Boendet ser helt underbart ut och jag kan tänka mig att teatern var en verklig upplevelse.
    Önskar dig en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  9. Tänk att ni inte var längre bort än så....
    Säkert en fantastisk upplevelse!

    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  10. Ser att ni har haft en härlig weekend. Ja.. vi behöver verkligen inte åka långt bort för att ha det lyxigt.
    Dina batterier är säkert laddade för en ny arbetsvecka!
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  11. Håller med alla här ovan..skulle inte ha ngt emot att övernatta på ett så fint ställe..ser underbart ut!! Soppan såg också mumsig ut! Å det finns ju som sagt inget bättre än storslagna frukostar :)

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig weekend du varit på! Och hotellet verkar vara jättefint o mysigt! Kan tänka mig att ni är nöjda... Och toaletten förstår jag att du vill ta med dig hem...Synd att de den var så stor! Fniss....Ha en bra start på den nya veckan! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  13. roligt att höra att det blev en trevlig weekend. hotellet ser verkligen lyxigt ut. man borde ju passa på att pröva det innan det blir nedslitet. fast det vore kanske lite väl lyxigt att ta in på hotell endast 4,5 km hemifrån... ;)
    hoppas sonen kom fram i god ordning trots förseningarna. kram

    SvaraRadera
  14. Av texten OCH bilderna kan jag läsa att ni har haft en toppenhelg!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.