söndag 25 oktober 2009

I fint sällskap



 Den här helgen har jag fått ha fint sällskap av nysydda grodprinsen och den kungliga hönan. Jag närapå samlar på grodprinsar sedan den dag eller kväll när jag var på maskerad med en "tvåa" och var utklädd till prinsessa. Då önskade några föräldrar (läs pappor) att jag skulle hitta en grodprins på vägen hem. Detta har följt mig och den klassen sedan dess. Ni må tro att det var svårt att få tag på  boken Tildas trädgård - den enda Tildabok som jag har saknat. Nu har jag lyckats spåra upp den och kan sy några få favoriter ur densamma.
 Förutom hönan (ur Tildas landsted/Sisusta Tildan tapaan) har andra Tildaprojekt snart sett dagens ljus, men mera om dessa senare. Men visst är det förunderligt hur mycket man hinner när man är ensam hemma eller beror det på den extra timmen som gavs i och med ingången till vintertid. Nåja, nu har mannen kommit hem med en blombukett och en medalj så stor att man kan tro att han har premierats för deltagande i vinterkriget! Hoho!

9 kommentarer:

  1. Vilken söt prins ! Hönan bor också i mitt kök sedan i våras.
    Blombuketten passar dig lika bra som till mannen tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja nog hade du gott sällskap av ståtliga kungligheter du minsann :o)
    Dom är helt underbara...åtminstone grodprinsen!
    Gratulerar också medaljören!
    Ha en bra arbetsvecka! V.

    SvaraRadera
  3. så söta husdjur ni har hemma :)
    själv sov jag bort hela söndagen...

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för de fina orden hos mig! Du har själv en mysig blogg, hit kommer jag och kikar in igen.
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  5. Grodprinsen och kungligheten ser väldigt stolta ut. Jättefina. Tildas trädgård finns väl inte på svenska? Har endast sett den på norsk.
    Vackra blommor som mannen förärats.
    annika

    SvaraRadera
  6. Vilken fin grodprins:) J

    SvaraRadera
  7. Så fina, grodprinsen är verkligen underbar! Jag blir så sugen på att sy något Tildafigur, de är så fina! Ha en härlig vecka! Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  8. Vad fina de är båda två! Visst är det härligt med en kreativ stund för sig själv. Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.